piątek, 2 marca 2012

Placuszki marchewkowe z otrębami.

Bardzo lubię przeróżne placuszki. Zaczynając od pankejków, placuszków serowych na tych z cukinią kończąc.  Na różnych blogach wielokrotnie widziałam placki z marchewki więc postanowiłam spróbować i takie.

Składniki:
400g marchewki
150g mąki pszennej pełnoziarnistej
1 jajko
2/3 szklanki mleka
3-4 łyżki otrębów (u mnie miks: pszenne, żytnie i zarodki)
3 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek lub dowolnego oleju
sól i pieprz
2 łyżeczki papryki mielonej
dowolne przyprawy u mnie łyżeczka tymianku i natki pietruszki

Marchewkę obieramy, kroimy w talarki i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. W tym czasie w misce mieszamy mąkę, otręby, przyprawy. Czosnek siekamy drobno. Gdy marchewka jest już miękka odcedzamy ją i przelewamy zimną wodą. Do miski z mąką wlewamy mleko, wrzucamy marchewkę i wbijamy jajko. Dodajemy czosnek. Wszystko mieszamy i blenderujemy dokładnie, żeby nie było większych kawałków marchewki. Jeżeli konsystencja wydaje nam się za rzadka można dosypać otrębów. Smażymy małe placuszki na teflonowej patelni posmarowanej lekko oliwą. Ja dodatkowo piekłam je w piekarniku przez 7-10 minut.
U mnie były z miksem warzyw z suszonymi pomidorami, ale myślę, że świetne będą z dowolnymi sosami - np czosnkowym lub śmietaną ze szczypiorkiem.

7 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo kusząco. Uwielbiam wszystkie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaznaczam przepis, na pewno zrobię! Bardzo lubię takie placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też dzisiaj marchewkowo, ale w postaci ciacha! Też bardzo lubię wszelkie placuszki, szczególnie jeśli można zrobić więcej i potem na zimno służą jako przekąska :) Marchewkowych jeszcze nie robiłam, bardzo smacznie się zapowiadają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo pyszne. Co więcej, mi właśnie wyszło więcej placków niż zjedliśmy na obiad, więc następnego dnia wrzuciłam je do sałatki. Wyszła pychota :)

      Usuń
  4. wyglądają pysznie, uwielbiam wszystkie placki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, myślę że w wersji na słodko też by były pyszne :D Z jakimś sosem jogurtowo-ananasowym i z kardamonem. Mniaam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Sprawdziłam przepis i są bardzo fajne. Mogę polecić.
    http://kaczodajnia.blogspot.com/2012/03/placuszki-marchewkowe-z-otrebami.html

    OdpowiedzUsuń