poniedziałek, 21 maja 2012

Lekkie placuszki owsiane.

Lubię poniedziałkowe śniadania. Wtedy zazwyczaj w chlebaku zostają tylko okruszki po weekendzie i muszę nieco wysilić wyobraźnię i wymyślić jakieś pyszne śniadanko, które nie będzie opierało się na kanapkach. 
Muszę nieskromnie przyznać, że to jedne z najlepszych placuszków, jakie w życiu jadłam. W smaku trochę przypominają mi banana bread. I ostrożnie z dosładzaniem, bo sam banan i śliwki nadają już słodyczy. Zjadłam same, bez dodatków, popijając tylko kawą cykoriową, posypaną cynamonem :)
Składniki:
3 łyżki płatków owsianych
1 łyżka otrębów (dowolnych, u mnie miks)
2 łyżeczki drobno posiekanych orzechów włoskich
1 średni banan
2 łyżki miodu / cukru trzcinowego / łyżka słodzika
szczypta soli
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
2 łyżki mąki pełnoziarnistej
4 suszone śliwki

Płatki, otręby i orzechy wsypujemy do miseczki i zalewamy niewielką ilością wrzątku. Odstawiamy i czekamy aż napęcznieją. Rozgniatamy widelcem banana. Dodajemy nasze słodzidło, szczyptę soli, proszek do pieczenia,   pokrojone w paski śliwki, jajko i mąkę. Masa powinna być gęsta, więc w razie czego dosypujemy trochę mąki.
Smażymy na teflonowej patelni, nie ma potrzeby jej natłuszczać.

15 komentarzy:

  1. zdrowe placuszki smaczniutkie

    OdpowiedzUsuń
  2. ulubione śniadanie <3 a przynajmniej top 5:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Często robię podobne. Pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak mi chodziły ostatnio placuszki owsiane po głowie bo nigdy nie jadłam a chętnie spróbuje :) W Twojej wersji zapowiadają się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystkie moje ulubione dodatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ty wiesz, że ja chyba zaraz polecę sobie takie zrobić? Miodzio :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne! Dziękuję za ten przepis:)Przygotowałam sobie dziś na śniadanie te placuszki i przepadłam....Nie miałam orzechów i suszonych śliwek, ale dodałam rodzynki i pestki słonecznika.
    Będę śledzić Twojego bloga i wypróbowywać przepisy:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. o tak, lubię takie kombinacje i połączenia naturalnej słodyczy owoców (świeżych czy suszonych) z pełnoziarnistymi dobrociami. : )
    i pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  9. robiłam podobne, tylko że z jabłkiem, też smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie gdy brak pieczywa przeszukuję szafki, zawsze gdzieś mam schowane ciasteczka owsiane Tastino z lidla, są pyszne, teraz wiem co zrobię gdy ich też zabraknie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszelkie przepisy z otrębami, wiec w najbliższym czasie na pewno wypróbuje:). Szczególnie z poranną kawą :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. 20 yr old Associate Professor Cami McCrisken, hailing from Brentwood Bay enjoys watching movies like Euphoria (Eyforiya) and Lapidary. Took a trip to Archaeological Site of Cyrene and drives a Contour. zobacz tutaj

    OdpowiedzUsuń