poniedziałek, 17 marca 2014

Owsianka szarlotkowa z pieczonym jabłkiem.

Nie wiem, jak to jest z tymi owsiankami, ale pomysły na nie zdają się nie kończyć. Zawsze wpada do głowy nowy, najulubieńszy pomysł, dzięki czemu owsianki możemy jeść bez końca. Przedwiośnie wymaga dużej kreatywności w kuchni - zimowe warzywa i owoce zdążyły się już przejeść - teraz mamy porę roku, w której koniecznie trzeba kombinować! Dzisiaj mam dla Was owsiankę szarlotkową z pieczonym jabłkiem.
OWSIANKA Z PIECZONYM JABŁKIEM
przepis na 1 porcję
4 łyżki płatków owsianych
1 szklanka mleka
1/2 łyżeczki mielonego siemienia lnianego
1 łyżeczka otrębów
1 jabłko
1 łyżka orzechów włoskich
1/2 łyżeczki cynamonu
Stevia lub miód/syrop z agawy/ cukier (do smaku)

Jabłko obieramy ze skórki, kroimy na ćwiartki, a następnie na plasterki o grubości do 1 cm. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i podsypujemy cynamonem. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i pieczemy przez około 15 minut. W tym czasie przygotowujemy owsiankę. 
W garnuszku podgrzewamy mleko (lub pół szklanki mleka, pół szklanki wody). Gdy będzie ciepłe wsypujemy płatki owsiane, otręby i mielone siemię lniane. Słodzimy do smaku - ja używam około 3-4 kropli Stevii (co odpowiada łyżce cukru). Gotujemy na małym ogniu, często mieszając przez około 5 minutm po czym zdejmujemy z ognia i odstawiamy pod przykryciem na kolejne 5 minut. Przekładamy owsiankę do miseczki, posypujemy posiekanymi orzechami i układamy upieczone plasterki jabłka.

19 komentarzy:

  1. za to kocham owsianki - można je przygotować w niezliczonej ilości kompozycji! każda jest świetna i wyjątkowa, a propozycja z pieczonym jabłkiem to blisko smaku szarlotki, także na pewno muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. szarlotka, najpiękniejszy wyraz świata... :) do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała owsianka! Choć zdecydowanie bliżej już do wiosny niżeli jesieni, przyrządzę ją z przyjemnością. Komu mogłaby znudzić się szarlotka? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Połączenie jabłka i owsianki jest dla mnie idealne :) Dzisiaj jadłam jeszcze z kilkoma plasterkami banana, słonecznikiem i mielonymi migdałami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda naprawdę smacznie, uwielbiam pieczone jabłuszko. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mhmmm na taką pogodę jak teraz będzie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super :)koniecznie muszę wypróbować :) ja dziś też rozpoczęłam dzień od owsianki :) to najlepszy początek dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam pieczone jabłuszka :> Z owsianką musiały smakować idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Płatki owsiane, jabłko z cynamonem - to nie ma prawa nie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda obłędnie! Ja wczoraj zrobiłam szarlotkę z mąki żytniej ;)) eksperyment się udał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie mój smak ;) Uwielbiam owsiankę i pieczone jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To prawda, że teraz jest ten czas, kiedy kreatywność w kuchni jest bardziej niż pożądana - ja w tym momencie nie mam już ochoty prawie na nic. Ale jako przykładny biegacz owsiankę zawsze wsunę ;) ja zastępuję mleko wersją migdałową, która już zawiera syrop z agawy lub kokosową, więc tu można obyć się bez dosładzania. Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  14. super pprzepisy ,tylko brakuje ilości B,W,T, w opisach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Musiała być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  16. super pomysł z tym pieczonym jabłkiem! :) ja często w wersji 'na szybko' wrzucam do rondelka z gotującą się owsianką starte jabłko i rodzynki, doprawiam cynamonem i gotuję chwilę wszystko razem - pychota!

    OdpowiedzUsuń
  17. Często tu zaglądam bo wiele przydatnych indormacji!

    OdpowiedzUsuń
  18. Miło się spędza czas na twoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe inspiracje na tym blogu, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń