czwartek, 17 lipca 2014

Smoothie jaglany z morelami i borówkami.

Dzisiaj mam dla Was przepis na smoothie, który jednocześnie może być deserem czy śniadaniem. Świetnie sprawdzi się również z innymi owocami i dodatkami. A jeśli użyjemy trochę mniej mleka i odstawimy go na jakiś czas do lodówki - otrzymamy pyszny mus. Do tego, że kaszę jaglaną warto jeść chyba nie muszę Was już przekonywać (bo pisałam o tym na przykład przy przepisie na kaszę jaglaną z prażonymi jabłkami), więc gotujcie kaszę i róbcie obłędny smoothie!
SMOOTHIE JAGLANY Z MORELAMI I BORÓWKAMI
przepis na 2 porcje
50 g kaszy jaglanej
200 ml wody
1,5 szklanki mleka
2 łyżki ksylitolu
3 morele
100 g borówek (lub jagód)
odrobina ekstraktu waniliowego


Kaszę jaglaną zalewamy wrzątkiem, odcedzamy, przekładamy do garnka z grubym dnem, zalewamy wodą. Gotujemy pod przykryciem, na małym ogniu i bez mieszania przez około 15 minut. Ja zazwyczaj wyłączam gaz i odstawiam garnek na kolejne 5 minut. Kaszę odstawiamy do całkowitego wystudzenia.

3/4 porcji kaszy miksujemy z 3/4 porcji mleka, łyżką ksylitolu, pokrojonymi morelami i ekstraktem waniliowym. Przelewamy do szklanki. Osobno miksujemy pozostałą część kaszy, mleka i ksylitolu razem z borówkami. Przelewamy na wierzch poprzedniej warstwy.

21 komentarzy:

  1. I do tej drugiej warstwy chyba dobrze byłoby dodać jagody, co nie? ;)
    Ale mnie do takiego deseru (czy jakikolwiek posiłek miałby to być) przeekonywać na prawdę nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam... wspaniały smothie wygląda genialnie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis trochę nieprecyzyjny, bo nie wiadomo, w jakiej ilości mleka z wodą gotujemy kaszę. Rozumiem, że 3/4 porcji mleka, z którym miksujemy kaszę, odnosi się do wymienionej 1,5 szklanki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszę gotujemy w wodzie, mleko miksujemy pózniej.

      Usuń
  4. Witaj,


    Trafiłam tu przypadkowo i jestem oczarowana Twoimi zdjęciami..a rzeczy wyglądają tak przepysznie ,że aż zgłodniałam. POZDRAWIAM !

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis :-) Mleka nie mogę, ale jak dorwę jakieś roślinne to przetestuję z brzoskwiniami i jagodami, które akurat zalegają mi w lodówce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio pojawiło się tyle przepisów z udziałem jagód, że już nie wiem co jeść! Ten deserek wygląda bardzo apatycznie - ładnie komponują się ze sobą obie warstwy. Być może zrobię jutro wersję mini w formie lekkiego deserku? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze spróbować! Z morelami jeszcze nie piłam!:)
    W sumie to jaglanego smoothie tez nie miałam okazji jeszcze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasza jaglana? jestem w szoku :) Muszę to wypróbować bo wygląda fenomenalnie

    OdpowiedzUsuń
  9. idealne letnie śniadanko :))))) uwielbiam kaszę jaglaną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prezentuje się bajecznie; jaglaną, morele i borówki uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypróbowałam przepis. Wyszło smacznie i zdrowo. Dziękuję za inspirację i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wspaniałości! będę odwiedzał częsciej

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń